قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی

آنچه در این متن می خوانید...

دلایل تفاوت قیمت زعفران در بازارهای جهانی؟قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی 91 میلیون تومانقیمت زعفران  در امارات 15 تا 18 میلیون تومانقیمت زعفران خارج شده از کشور مشخص نیست
قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی
Rate this post

قیمت زعفران در بازارهای مختلف جهانی متفاوت است. تفاوت قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی و قیمت زعفران در امارات علت های گوناگونی دارد که انواع زعفران تنها یکی از این دلایل است و دلایل مهم دیگری هم دارد. البته با توجه به تفاوت قیمت زعفران در داخل ایران، قیمت زعفران در بازارهای جهانی تقریبا ثابت است. در ادامه قیمت زعفران در بازارهای اروپایی و همچنین علت تفاوت را بررسی خواهیم کرد.

 

دلایل تفاوت قیمت زعفران در بازارهای جهانی؟

تفاوت زیاد قیمت  زعفران در عرضه به شکل فله ای و بسته بندی‌های کوچک دلایل مختلفی دارد ازجمله:

  1. هزینه عرضه زعفران در بسته بندی‌های کوچک
  2. کیفیت مطابق با استانداردهای جهانی باشد
  3. عرضه به شکل بسته بندی‌های کوچک نیاز به هزینه زیادی برای پخش مویرگی در فروشگاه‌های کشورهای هدف صادراتی دارد.
قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی
قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی

قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی 91 میلیون تومان

در بررسی علل این تفاوت قیمت یکی از مهم‌ترین عوامل، نوسانات بهای ارز است. با توجه به عدم ثبات ارزی در کشور، نرخ برابری ارز در خصوص زعفران هر ساله شکاف بیشتری را بین قیمت بازار داخل و خارج ایجاد می‌کند. به‌طوری‌که طی ماه های اخیر قیمت زعفران در فروشگاه‌های زنجیره‌ای بزرگ دنیا مانند فروشگاه زنجیره‌ای وال مارت آمریکا تا 91 میلیون تومان به ازا  هر کیلو نیز رسید و این سوال را پیش می‌آید که چرا زعفران در بازار داخلی با تفاوت زیادی نسبت به قیمت جهانی ارزان‌تر معامله می‌شود.

قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی
قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی

قیمت زعفران  در امارات 15 تا 18 میلیون تومان

تجار زعفران را بسته به اینکه چه نوع زعفرانی باشد، اعم از پوشال، پوشال مرغوب، نگین سرگل و ممتاز، قیمت‌گذاری می‌کنند که با قیمتی حدود کیلویی15 تا 18 میلیون تومان به کشوری مثل امارات فروخته می‌شود.

قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی
قیمت هر کیلو زعفران در بازار جهانی

 

قیمت زعفران خارج شده از کشور مشخص نیست

با توجه به نوسان ارز در کشور خریداران زعفران ایرانی دنبال شریک تجاری بلندمدت هستند. عمده زعفران ایران با وزن بالای 30 گرم به دیگر کشورها صادر می‌شود و قیمت واقعی آن مشخص نیست. حتی طبق آمار گمرک زعفران ایرانی فاقد بسته‌بندی و به‌ صورت کیلویی در گونی از کشور خارج می‌شود و 30 تا 40 درصد آن به کشور امارات منتقل شده و 20 تا 30 درصد آن نیز وارد کشور اسپانیا می‌شود؛ حدود 10 درصد آن نیز به کشور عراق منتقل می‌شود.

 

شرکت الماس زعفران جهان با داشتن دفاتر فعال در کشورهای مختلفی مثل ترکیه، دبی، افغانستان، هلند، بلژیک و… امکان صادرات زعفران به تمام کشورهای دنیا را در انواع بسته بندی های صادراتی فراهم کرده است. عزیزانی که قصد صادرات زعفران به هر مقصدی را دارند می توانند با جهت دریافت مشاوره رایگان با متخصصان شرکت ما بصورت ۲۴ ساعته در ارتباط شوید.

 

دپارتمان فروش و صادرات زعفران

برای خرید و ثبت سفارش زعفران لطفاً روی دکمه زیر کلیک کنید.

مدیر فروش زعفران 

شرکت الماس زعفران شما را به خرید انواع زعفران درجه یک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید