سود بازار بورس زعفران

آنچه در این متن می خوانید...

روش انجام معاملات آتی زعفراننحوه تحلیل بازار آتی زعفراننحوه آربیتراژ در بازار قرارداد آتی زعفرانروش عملکرد و محاسبه سود بازار بورس زعفرانجمع‌بندی سود بازار بورس زعفران
Saffron stock market
Rate this post

چگونه در بازار آتی زعفران معامله کنیم و به سود برسیم؟
سود بازار بورس زعفران چقدر است؟
در قرارداد آتی زعفران فروشنده متعهد می‌شود در سررسید مشخص، مقدار معین از کالایی مشخص را به قیمتی که الان تعیین می‌کند، بفروشد و طرف خریدار متعهد به خرید آن کالا می‌شود. اما سوالی که پیش می آید این است که سود بازار بورس زعفران  چطور در بازار آتی زعفران معامله کنیم و سود دریافت کنیم؟
در متن زیر روش انجام معاملات آتی زعفران و نحوه آربیتراژ در بازار قرارداد آتی زعفران را بررسی خواهیم کرد.

بازار خرید و فروش زعفران

روش انجام معاملات آتی زعفران

اولین گام برای انجام معاملات آتی زعفران، اخذ کد معاملات آتی است. کسانی که کد معاملات مشتقه (آتی سکه) دارند، نیازی به کد گیری مجدد نداشته و با همان کد می‌توانند به معاملات آتی زعفران بپردازند.

نکته ۱: حساب عملیاتی قراردادهای آتی زعفران و سکه یکسان است و حساب مجزایی برای هر یک وجود ندارد.

مانند هر بازاری، در این بازار نیز با خرید در قیمت‌های پایین و فروش در قیمت‌های بالا می‌توان سود نمود. البته این بازار دوطرفه است؛ یعنی بدون داشتن هیچ زعفرانی می‌توان موقعیت فروش گرفت و پس از کاهش قیمت، با اخذ موقعیت خرید در این بازار به سود رسید.

نکته ۲: در این بازار لازم نیست حتماً محصول زعفران داشته باشید. همچنین شما می‌توانید قبل از موعد قرارداد، با اخذ موقعیت معکوس (اگر خرید دارید، بفروشید و اگر فروش دارید، بخرید) از بازار خارج شوید.

نکته ۳: تولیدکنندگان زعفرانی که محصول فیزیکی زعفران دارند، می‌توانند در این بازار موقعیت فروش گرفته و سپس هنگام موعد قرارداد، زعفران را به انبار تحویل بدهند.
[box type=”success” align=”aligncenter” class=”” width=””]نحوه تحلیل بازار آتی زعفران چگونه انجام می‌شود؟[/box]

بازار خرید و فروش زعفران صادراتی

نحوه تحلیل بازار آتی زعفران

در بازار آتی زعفران نیز می‌توان با استفاده از داده‌های موجود، تحلیل های تکنیکال و بنیادی انجام داد. داده‌های معاملاتی در بخش تکنیکالِ سامانه  و یا دادهای پارس موجود است و می‌توان با استفاده از آن تحلیل تکنیکال نمود.
در تحلیل بنیادی نیز باید بر عرضه و تقاضا، تغییرات نرخ دلار، قوانین و مقررات، تعرفه ­‌های کشورهای واردکننده زعفران و … تسلط کافی داشت.

از سوی دیگر میزان تقاضا با میزان مصرف داخلی و میزان صادرات ارتباط دارد. انتخاب شیوه­ تحلیل به شخص و میزان تسلط او بستگی دارد و نمی­‌توان با قطعیت اظهارنظر کرد.
[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]تعرفه ­‌های کشورهای واردکننده زعفران چند است؟[/box]

سود بازار بورس زعفران

نحوه آربیتراژ در بازار قرارداد آتی زعفران

در بازار آتی زعفران با استفاده از آربیتراژ نیز می‌توان سود کرد؛ یعنی گواهی سپرده زعفران را با قیمت پایین از بازار بورس اوراق بهادار خرید نمود و در بازار آتی، قرارداد زعفران را با قیمت بالاتر به فروش رساند و از تفاوت بین دو بازار کسب سود کرد. در ادامه در این خصوص توضیحات بیشتری داده می‌شود.

برای ورود به فرایند تحویل قراردادهای آتی زعفران می‌بایست حداقل ۱۰ قرارداد داشت. بر این اساس برای آربیتراژ می‌بایست حداقل ۱۰ قرارداد فروش در بازار آتی گرفت و در بازار گواهی سپرده زعفران ۱۰۰۰ واحد (هر واحد یک گرم) خرید نمود. برای درک بهتر موضوع به مثال زیر توجه بفرمایید.
[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]روش عملکرد و محاسبه سود بازار بورس زعفران چگونه است؟[/box]

درآمد بورس زعفران

روش عملکرد و محاسبه سود بازار بورس زعفران

  • قیمت آتی زعفران هر گرم ۷۸۰۰ تومان
  • قیمت گواهی سپرده زعفران نگین هر گرم ۶۳۰۰ تومان
  • وجه تضمین آتی زعفران ۲۰۰۰۰۰ تومان
  • کل سرمایه به کار گرفته‌شده: مبلغ موردنیاز برای خرید ۱۰۰۰ گرم گواهی سپرده زعفران

(فرمول ها از چپ به راست نوشته شده است)

 ۹,۸۰۰,۰۰۰=(۱۰×۲۰۰,۰۰۰)+(۱,۰۰۰×۷,۸۰۰)

سود ناخالص حاصل از آربیتراژ:

 تومان ۱,۵۰۰,۰۰۰ =۱۰۰۰×(۶۳۰۰-۷۸۰۰)=۱۰۰۰×تفاوت قیمت گواهی سپرده و قرارداد آتی

درصد سود ناخالص:

۳۰٫۱۵%=۹۸۰۰۰۰۰÷۱۵۰۰۰۰۰

فرض کنیم در روز ۲۳ خرداد این آربیتراژ صورت بگیرد و قرارداد آتی زعفران در روز ۲۰ شهریور سررسید ‌شود؛ یعنی ۹۰ روز (۳ ماه) تا سررسید باقی‌مانده است. در واقع طی ۳ ماه سودی ۳۰٫۱۵ درصدی بدون ریسک نصیب سرمایه‌گذار می‌شود. هر چه فاصله بین قیمت گواهی سپرده و قیمت آتی بیشتر باشد، سود حاصل از آربیتراژ بیشتر می‌شود.
توجه نمایید برای محاسبه سود خالص می‌بایست هزینه خواب سرمایه را نیز از میزان سود کسر نمود.
اگر بخواهیم به صورت ساده (بدون تنزیل) خواب سرمایه را نیز دخالت دهیم با فرض سود بانکی ۱۵ درصد، هزینه ۳ ماه سپرده‌گذاری در بانک ۷۵.۳ درصد است که باید از درصد سود ناخالص کم شود.

معامله گران برای آربیتراژ کردن می‌بایست دو نکته را مدنظر قرار بدهند. اول افزایش وجه تضمین طی دوره تا سررسید و دوم افزایش قیمت در بازار آتی و امکان کال مار جین شدن فروشندگان. فروشندگان هنگام اخذ موقعیت و آربیتراژ می‌بایست برای این دو مورد مدیریت سرمایه داشته باشند.

سود بازار بورس زعفران

جمع‌بندی سود بازار بورس زعفران

در جمع بندی همانند سرمایه گذاری در هر بازاری، باید در بازار معاملات آتی به نکاتی دقت کنیم. یادگیری نحوه محاسبه سود و زیان معاملات قراردادهای آتی زعفران و سکه و همچنین نحوه آربیتراژ در بازار قرارداد آتی زعفران برای معامله در این بازار ضروری است

شرکت الماس زعفران جهان ارایه کننده بهترین زعفران صادراتی است.
چنانچه قصد خرید و صادرات زعفران را دارید، با کارشناسان ما در ارتباط شوید.

[box type=”info” align=”aligncenter” class=”” width=””]شرکت الماس زعفران در زمینه فروش و صادرات زعفران فعالیت می کند[/box]

سود بازار زعفران صادراتی
سود بازار زعفران صادراتی

منبع خیر: شرکت الماس زعفران جهان
ALMASZAFFRAN.IR
سود بازار زعفران صادراتی و فروش زعفران

دپارتمان فروش و صادرات زعفران

برای خرید و ثبت سفارش زعفران لطفاً روی دکمه زیر کلیک کنید.

مدیر فروش زعفران 

شرکت الماس زعفران شما را به خرید انواع زعفران درجه یک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید