زعفران جایگزین دارد

قیمت یک کیلو زعفران
Rate this post

آیا زعفران جایگزین دارد؟ در برخی از فرهنگ کشورهای آسیایی از جمله ایران در بیشتر غذاها و شیرینی‌ها، زعفران ادویه اصلی است و به عنوان معطر کننده، طعم دهنده و  رنگ دهنده استفاده می‌شود. اما از آنجا که بسیار گران قیمت است، امکان دارد در تهیه غذاها – به خصوص غذاهای نذری – از رنگ دهنده‌های دیگری به جای آن استفاده شود.

 

پاسخ سوال آیا زعفران جایگزین دارد ؟ گلرنگ و زردچوبه، جایگزین‌هایی هستند که نزدیک‌ترین رنگ را به رنگ زرد طلایی زعفران دارند و یکی از مهمترین تقلب‌ها در این زمینه فروش گلرنگ به جای زعفران است.

در مواردی هم مخلوط گلرنگ و زعفران به فروش می‌رسد. با وجود این، در بسیاری از کشورها، گلرنگ به ‌نام عمومی «زعفران آمریکایی» در دسترس  مصرف کنندگان قرار می‌گیرد.

فروش زعفران صادراتی فله
فروش زعفران صادراتی فله

این گیاه از نظر ترکیب و آثار کاملا با زعفران متفاوت است و فقط از نظر ظاهری به آن شباهت دارد؛ رشته های شبیه به زعفران (۴-۳ سانتی‌متر ) و کوتاه‌تر از آن (۲ سانتی‌متر) است. در بسیاری از نقاط دنیا به علت گرانی از گلرنگ به جای زعفران استفاده میشود . با اینکه این گیاه تا حدودی خاصیت آرام بخشی دارد اما به هیچ ‏وجه عطر و بوی زعفران را ندارد و اگر بیش از اندازه مصرف شود، باعث آسیب و تخریب بافت کبد خواهد شد.

بعد از گلرنگ، زردچوبه دومین ادویه‌ای است که در بسیاری از مناطق از آن به جای زعفران (البته زعفران اصل و خالص) استفاده می‌شود. البته در مصرف این ادویه، نباید زیاده‌روی کرد زیرا مصرف آن در حجم زیاد می‌تواند به مخاط روده و معده آسیب برساند به گونه‌ای که تنها مصرف روزانه ۳ گرم زردچوبه برای یک فرد بالغ، مشکلی ایجاد نمی‌کند.

جایگزین زعفران - شرکت الماس زعفران جهان
جایگزین زعفران

 شرکت الماس زعفران جهان به طور مستقیم زعفران کشت کرده – بسته بندی و بعد به متقاضیان ارجمند ارایه میکند.

واردات و صادرات – توزیع و پخش زعفران صادراتی ۱۰۰٪ ارگانیک

 

دپارتمان فروش و صادرات زعفران

برای خرید و ثبت سفارش زعفران لطفاً روی دکمه زیر کلیک کنید.

مدیر فروش زعفران 

شرکت الماس زعفران شما را به خرید انواع زعفران درجه یک دعوت می نماید.
کافیست فرم زیر را پر کنید تا با شما تماس بگیریم.

 

0

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

تماس بگیرید