عوامل موثر بر صادرات زعفران 1402 + تجارت بین المللی زعفران
آنچه در این متن می خوانید...
تجارت بین المللی زعفران ایرانیروند صادرات زعفران 1402چه عواملی بر صادرات طلای سرخ ایرانی تاثیرگذار هستند؟تاثیر نوسانات ارز و دلار بر میزان صادرات زعفرانقیمت زعفران صادراتی در بازارنقش روابط تجاری و سیاسی کشورها در حجم صادراتخریداران زعفران ایرانیتعرفه گمرکی و صادرات زعفراناستراتژی های افزایش میزان فروش و صادراتشرکت وارد کننده زعفران به بازارهای جهانیسود حاصل از تجارت بین المللی زعفران قابل توجه است.
عوامل موثر بر افزایش و کاهش صادرات زعفران 1402 را با هم مرور می کنیم.
تجارت بین المللی زعفران ایرانی
ورود به بازارهای جهانی و ایجاد روابط و تجارت بین الملل برای کشورها اهمیت ویژه ای دارد و باعث ایجاد اقتصاد پویا می شود. صادرات محصولات غیر نفتی از جمله محصولات کشاورزی سبب شده صادرات کشور از حالت تک محصولی خارج شود.
در این بین زعفران بهعنوان یک محصول صادراتی غیر نفتی که در دنیا شناخته شده و محبوب است توانسته اشتغال زایی و ارزآوری خوبی برای ایران ایجاد کند.
تماس مستقیم با کارشناس فروش [09120643814]
روند صادرات زعفران 1402
اما اتخاذ بعضی از سیاستگذاری ها می تواند بر روند صادرات تاثیرگذار باشد.
صادرات زعفران نیز به عنوان یک محصول استراتژیک، در طول زمان تحت تاثیر عوامل گوناگونی قرار گرفته است.
پیش بینی می شود روند صادرات زعفران 1402 رشد قابل توجهی داشته باشد.
چه عواملی بر صادرات طلای سرخ ایرانی تاثیرگذار هستند؟
در فرایند تجارت، عوامل مختلفی بر صادرات هر کالایی از جمله طلای سرخ می تواند تاثیرگذار باشد:
۱. میزان تولید محصول: زمانیکه میزان تولید یک محصول در کشور فراتر از نیاز جامعه باشد،
شرایط برای صدور آن هموار می شود،
تاثیر نوسانات ارز و دلار بر میزان صادرات زعفران
نوسانات نرخ ارز و قیمت دلار تاثیر مستقیم بر افزایش یا کاهش قیمت محصولات دارد.
هرگاه قیمت دلار بالا می رود، قیمت کالا نیز افزایش پیدا می کند.
این نوسانات مستقیما روی قیمت زعفران اثرگذار است و قیمت صادراتی آن را تغییر می دهد.
قیمت زعفران صادراتی در بازار
در معاملات تجاری، معمولا تجار در تلاش هستند محصول مورد نظر خود را با کیفیت مطلوب ولی قیمت های ارزان تر بخرند،
این باعث می شود محصول راحت تر به فروش برسد و حاشیه سود بیشتری ایجاد می شود.
نقش روابط تجاری و سیاسی کشورها در حجم صادرات
روابط تجاری با کشورها و شرایط اقتصادی کشور هدف:
در صادرات (زعفران) داشتن روابط تجاری با کشورهایی که پرسابقه تر در خرید و مصرف زعفران هستند
ریسک تجارت را کاهش می دهد و باعث ایجاد روابط طولانی مدت با این کشورها و درنتیجه کسب سودهای بالاتر می شود. همچنین در صادرات شرایط اقتصادی کشور مقصد اهمیت ویژه ای دارد.
خریداران زعفران ایرانی
از آنجائیکه زعفران یک کالای لوکس و گران قیمت بشمار می آید، کشورهایی که اقتصاد قوی تر دارند،
خریداران و مصرف کنندگان بهتری برای زعفران هستند و کیفیت در چنین کشورهایی برای مصرف کنندگان در اولویت است. بنابراین ایجاد ارتباط و تقویت صادرات با کشورهای دارای اقتصاد بزرگتر باعث ایجاد عرضه هماهنگ برای محصول و تجارتی پایدار می شود.
تعرفه گمرکی و صادرات زعفران
تعرفه های گمرکی کشورهای وارد کننده زعفران، بر قیمت زعفران و میزان صادرات آن تاثیر گذار است.
هر چه تعرفه گمرک بالاتر باشد، قمیت محصول هم بالاتر می رود.
استراتژی های افزایش میزان فروش و صادرات
- بسته بندی محصول : هر چه پکیج محصول شکیل تر و جذاب تر باشد،
احتمال فروش بالاتر می رود و همچنین باعث ایجاد ارزش افزوده و حاشیه سود بالاتر می شود. - نام تجاری(برند) : نداشتن نام تجاری و صادرات زعفران بصورت فله باعث شده
کشورهای واردکننده زعفران از جمله اسپانیا زعفران با کیفیت ایرانی را با قیمت پایین خریداری کرده
و با نام و برند خودشان دوباره صادر کننده و از طریق آن ارز زیاد را وارد کشورشان کنند.
عدم داشتن برند، باعث از دست رفتن کشورهای هدف و ناشناخته ماندن نام و علامت تجاری می شود.
شرکت وارد کننده زعفران به بازارهای جهانی
مجموعه شرکت های الماس زعفران جهان و King Business از معتبرترين تولید کنندگان و صادرکنندگان
و فروشندگان عمده زعفران، با برند king و الماس می باشد.
شرکت های ما زعفران را در تیراژ معین و در پکیج های ۲۵۰ گرم تا یک کیلو بصورت فله و
در پکیج های ۲۵ صدم گرم تا ۱۰ گرم و نیم مثقال و یک مثقال برای فروش های جزئی به مشتریان خود در مقصد تحویل میدهد.